Loading...

среда, 10. јул 2013.

Moje mesto za opuštanje

Svi znamo da je opuštanje važno, ali isto tako svi znamo koliko to nije lako postići.

"Nemoj da brineš."
"Nemoj da razmišljaš o problemima."
"Umiri um."
"Isključi se."

Možda vam je poznata i priča o ružičastom slonu. Ako vam sada kažem da ni slučajno, ali ni slučajno, ne razmišljate o ružičastom slonu....o čemu ćete razmišljati? Ni slučajno o ružičastom slonu! Kakvu sliku sada imate pred očima?
Verovatno vidite ružičastog slona i ne možete da prestanete da razmišljate o ružičastom slonu.

                                                                                  

Dobro, dosta o ružičastom slonu, shvatili ste.

Kako postići to da ne mislimo na probleme ili da se na kratko isključimo?


Jednostavan (kad se uvežba!) način je da umesto da odlučite da ne mislite na nešto, odlučite na šta ćete da mislite. Naš mozak funkcioniše tako da ne može u isto vreme da se fokusira na više stvari.
Zato je najjednostavniji način da se isključite da se fokusirate na nešto konkretno. Na primer na disanje. Ili zamišljanje slika koje vam prijaju i opuštaju vas.

Kada obraćate pažnju na to kako dišete, na svaki udah i na svaki izdah, vi niste u mogućnosti da razmišljate o tome kako ćete platiti račune, da li ćete položiti ispit, zašto se on ne javlja...
Desetak minuta ovakvog isključivanja dnevno je dovoljno da se osvežite. Ako neko vreme svakodnevno radite ovu vežbu, shvatićete da ste stekli veštinu da se opustite i isključite kad god vam je to potrebno.

Ovo nije zamena za rešavanje problema zbog kojih ste možda napeti i zabrinuti. Oni neće nestati sami od sebe, tako što obraćate pažnju na disanje ili zamišljate neka lepa mesta. Ali ovakvi kratkotrajni predasi  će vas osvežiti i osnažiti, i na taj način vam olakšati suočavanje sa problemima i preprekama i njihovo prevazilaženje.

Na treninzima i radionicama obavezno ubacim neku vežbu ovog tipa, i uvek se svidi učesnicima, ali komentari koji slede su da je lakše opustiti se kada neko drugi vodi. Kada sami kod kuće obraćaju pažnju na disanje i zamišljaju lepa mesta prija im ali efekat je slabiji.

Zato sam snimila ovu vežbu u trajanju od 10 minuta i poklanjam vam je sa ljubavlju i željom da vam bude od koristi.
Slika koju sam stavila u video je meni trenutno omiljena, ali vi možete da zamišljate bilo koje mesto, iz realnosti ili iz vaše mašte.
Nemojte se obeshrabriti ako u početku ne uspete da se opustite i pratite instrukcije, potrebno je vreme i više ponavljanja da bi se ova veština stekla i razvila.








Evo još nekoliko fotografija koje mogu da vam posluže kao inspiracija:

                                                                                     










Nadam se da vam je vežba prijala i biću vam zahvalna za komentare :)



Ovo je autorski tekst, ako želite da ga podelite sa čitaocima svog bloga, sajta ili portala slobodno to uradite, ali onako kako to pristojnost i pravni sistem nalažu: uz navođenje imena autora i postavljanje linka ka izvoru teksta. Hvala :)

Mala tajna za mnogo energije i zadovljstva!

Za individualne konsultacije putem skajpa možete me kontaktirati mejlom emocionalna.inteligencija@gmail.com



10 коментара:

  1. Ovo sam na jogi radila. :) Drago mi je da si ove tehnike opustanja uvela u terapije i imas jos jedan veliki plus od mene! Puno pozdrava! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti :)
      Te vežbe su deo mojih programa od samog početka, samo sam sada objavila snimak.

      Veliki pozdrav i tebi :)

      Избриши
  2. Uspelo mi je iz prve, fokusirala sam se samo na sliku i disanje :)

    ОдговориИзбриши
  3. Хе, хе... То радим 2-3 пута на послу, тад не чујем ни звоњаву телефона! ;-)

    ОдговориИзбриши
  4. Svaka čast... odličan način da se napravi pauza :)

    ОдговориИзбриши
  5. Obožavam ovu vežbu! :) Hvala!

    ОдговориИзбриши

Ako vam se svideo ovaj tekst slobodno ga podelite sa prijateljima :)