недеља, 28. новембар 2010.

Kako volimo? Stilovi afektivnog vezivanja

“Sve srećne porodice liče jedna na drugu,
svaka nesrećna porodica,
nesrećna je na svoj način“
Lav Tolstoj




Stabilan i zadovoljavajući ljubavni odnos u značajnoj meri doprinosi kvalitetu života. To znaju svi, i oni koji uživaju u blagodetima takvog odnosa, oni kojima ljubavni odnos oduzima energiju, unosi nemir i smanjuje samopoštovanje, kao i oni koji kroz život idu sami. Primenjene u oblasti bliskih partnerskih odnosa, Tolstojeve reči bi mogle da glase ovako: svi srećni parovi liče jedan na drugi, svaki nesrećan par, nesrećan je na svoj način. Istraživanja u oblasti partnerskih odnosa pokazuju da je realnost ipak drugačija. I srećni i nesrećni parovi imaju svoje specifičnosti po kojima su jedinstveni, ali i neke karakteristike koje su im zajedničke. Postoje osobine, stavovi i ponašanja koja dovode do svrstavanja svakog para u kategoriju “srećan“,“nesrećan“ i“nešto između“. Ako sreću definišemo kao ono što osećamo prilikom ostvarenja velike i veoma važne želje a zadovoljstvo kao osećanje prilikom ispunjenja neke naše želje, koja je svakako važna ali ne i najvažnija, smatramo da je primerenije baviti se zadovoljstvom a ne srećom u bliskim partnerskim odnosima. Šta je to što karakteriše zadovoljne parove? Kako postižu skladno funkcionisanje veze koja omogućava osećaj zadovoljstva bivanja u vezi? I, jednako važno pitanje, šta je to što karakteriše nezadovoljne parove? Na koji način oni postižu da nešto potencijalno veoma lepo i prijatno pretvore u nešto neprijatno i frustrirajuće? 


Tekst je premešten ovde






18 коментара:

  1. Ako vam se dopada tekst, slobodno ga podelite sa prijateljima:)
    Vaši komentari su takođe dobro došli.

    ОдговориИзбриши
  2. sjajan tekst...postovala sam gana svoju FB stranicu...ja sam se nazalost prepoznala u osobi bojažljivog stila vezanosti :))))

    ОдговориИзбриши
  3. hvala:)

    prepoznavanje je prvi korak... to može da se promeni. traje, ali po mom mišljenju vredi truda.

    ОдговориИзбриши
  4. Tekst je zaista fenomenalan. Prepoznala sam se u osobi preokupiranog stila vezanosti... nazalost... :(

    ОдговориИзбриши
  5. Super je tekst,hvala i pozdrav.Takođe sam se prepoznala u opisu za preokupirani stil vezanosti :(

    ОдговориИзбриши
  6. bojazljiva.:( I bez predstave kako dalje odatle.

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala na divnim tekstovima! Sada kada mi je jasno kom tipu pripadam a na moju ogromnu zalost nisam u Srbiji da prisustrvujem radionicama imate li neki prodlog kako u inostranstvu doci do pomoci (a da to nije neki ovdasnji psiholog. Probala sam ih nekoliko i ne mogu da nadjem pravu osobu. vec sam umorna i isfrustrirana od trazenja). Ima li neka literatura koju biste preporucili ili da li je moguce imati telefonske konsultacije? Hvala!

    ОдговориИзбриши
  8. Molim, hvala i Vama za lep komentar! Drago mi je uvek kada čujem da moji tekstovi nekom koriste.

    Preporučujem knjige Zorana Milivojevića "Emocije" i "Formule ljubavi".

    Postoji mogućnost individualnih konsultacija mejlom ili preko skajpa, možete me kontaktirati na emocionalna.inteligencija@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  9. Ja imam ponešto od svakog tipa koji ste naveli ..

    ОдговориИзбриши
  10. bas sam dosta trazila ovo, htela bih da vas zamolim da me uputite gde mogu da nadjem dodatnu literaturu po pitanju stilova afektivnog vezivanja? trenutno pohadjam kurs ''emocije u komunikaciji'' pa me zanima da li mogu da nadjem knjigu uze orijentisanu na ovu temu.
    i zanima me da li je moguce proci kroz sva 4 stila u toku jedne veze, posto mislim da mi se to desilo?
    hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  11. U svakom po malo prepoznajem sebe..Sta to treba da znaci?

    ОдговориИзбриши
  12. Jao, Jelena, hvala na textovima koje postavljas, sjajni su... Posle svakog procitanog, osecam sve manje odraslom! :D
    Poslu nikad kraja... :) Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala i tebi Isidora što čitaš i komentarišeš :) Uviđanje šta pogrešno radimo ili mislimo i na čemu treba da radimo je znak odraslosti ;)
      Veliki pozdrav

      Избриши
  13. Анониман31. мај 2013. 13:04

    Odličan tekst. Prepoznala partnerov i svoj stil,i mislim kako je moguće uopšte da funkcionišemo. Ustvari kada bolje razmislim loše i funkcionišemo. ON -preokupirani stil, ja odbacujući stil...? Šta raditi??? Ko treba da se menja???

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala.
      Najbolje bi bilo da oboje poradite na tome da se približite sigurnom stilu afektivnog vezivanja.
      Pisaću uskoro o tome kako se to radi.

      Избриши
  14. Анониман31. мај 2013. 15:53

    odlican tekst. ako smo napravili prvi korak i uvideli koji smo tip (sad bar imam naziv, pre sam znala intuitivno da nije sve u redu) i zelimo da promenimo (preokupirani stil vezivanja), kako to uciniti?
    iva

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Iva. Prvi korak je napravljen i to je veoma važno. Ogdovor na pitanje kako je malo kompleksniji, pisaću o tome uskoro.

      Избриши

Ako vam se svideo ovaj tekst slobodno ga podelite sa prijateljima :)