недеља, 18. септембар 2011.

Kako ispuniti svoj život radošću?


"Život bez radosti je kao dugo putovanje bez gostionice." Demokrit



Možete da čekate da vas neko obraduje, ili da se dogodi nešto što će vas obradovati...

A možete i da preduzmete aktivnosti kojima ćete osećanje i stanje radosti učiniti vašim vernim životnim saputnikom.

Koje su to aktivnosti?

-samo sećanje na trenutke radosti vraća osećanje. Setite se kako ste se radovali, zapišite to, vodite "dnevnik radovanja", crtajte, plešite vaše trenutke radovanja.

-zapišite sve što vas raduje i što može da vas obraduje, dopunjavajte redovno taj spisak i sa tog spiska svakodnevno, ili bar nedeljno, uradite nešto i počastite sebe radošću.

-zapišite sve što raduje vama draga bića, dopunjavajte s vremena na vreme i taj spisak... i gledajte da što ćešće činite radost drugima, neka vam to postane navika. Napisala sam bića, zato što je radost i kada vašem psu bacite lopticu.

Radovanje je navika, životni stav, životni stil... i potrebno je vreme da se izgradi. Ali, sam protok vremena nije dovoljan, važno je redovno baviti se aktivnostima koje vode ka cilju... važno je redovno se radovati, ma koliko to teško zvučalo u početku, o okolnostima u kojim živimo, sa prošlošću koja nas koči i opterećuje i budućnošću koja nas možda plaši i brine. Nije lako, teško je...ali moguće!

Jelena Pantić

PS: Obradovaće me vaši komentari, obradovaće me da čujem ako vam se tekst svideo i ako vam je koristio... obradovaće me da čujem šta vas raduje, kako vas drugi raduju i kako radujete druge:)

10 коментара:

  1. "-zapišite sve što vas raduje i što može da vas obraduje, dopunjavajte redovno taj spisak i sa tog spiska svakodnevno, ili bar nedeljno, uradite nešto i počastite sebe radošću."

    znači došlo je vreme da se vodi evidencija o životnim ispunjenjima i sreći ;)

    ОдговориИзбриши
  2. Uvek je pravo vreme da se čine stvari koje nas osnažuju i osvežavaju :)

    ОдговориИзбриши
  3. Svi spoljni uticaji koji bi mogli da me učine srećnim su samo subjekti.

    Kada su pitali jednog čoveka zašto je srećan, on im je odgovorio:

    "Jednostavno sam srećan"!

    Pretpostavljate da su ga podozrivo pogledali i proglasili 'ludim' :)

    Sad ja vas pitam doktorka:

    Da li mislite da je isključivo potreban 'motiv' za sreću??...

    ОдговориИзбриши
  4. Ti ljudi koji su ga pitali očigledno nisu bili psiholozi:)
    Da su nastavili sa pitanjima verovatno bi došli do nekog uzroka ili razloga...
    "Srećan sam zato što sam živ, zato što postojim, zato što sunce sija, zato što ptičice cvrkuću, zato što sam se oslobodio vezanosti za spoljašljnje subjekte..."

    Emocionalna inteligencija podrazumeva i znati šta osećamo i zašto to osećamo, kako bismo mogli da se oslobodimo neprijatnih i ponovo prizovemo prijatna osećanja.

    ОдговориИзбриши
  5. Onda znači da je sreća svesno stanje koje potiče iz podsvesti?
    'Dobijanje' svesti tokom evolucije je obezbedilo i osećanja nakon pra-čoveka i razvijanje emocionalne inteligencije, a sve pre toga je bilo primarno-animalno u smislu zadovoljavanja životnih potreba(hrana, razmnožavanje(parenje), borba za opstanak).

    Tokom istorije se ta inteligencija 'nadograđivala' spoznajama svega onoga što prija čoveku, i kao takvo ga usrećuje.

    Znači sreća je stečena a ne iskonska, tj. podrazumevana :)

    ОдговориИзбриши
  6. Sad, pojam emocionalne inteligencije - barem za mene - je novina, sa tim sam se pojmom sreo pre nekoliko godina. Medjutim, jasno mi je da su neki ljudi u mojoj okolini intuitivno imali tu vrstu inteligencije, a neki nisu. I tu je pocelo moje istrazivanje sebe i drugih. jedno vreme sam komunicirao sa ljudima kroz motiv tog istrazivanja. Naucio sam pri tome mnogo, mnogo bolje shvatam i sebe i druge. I, da, znacajno je kada svesno dozivljavamo emocije i kada ih mozemo artikulisati i sebi i drugima. Bitno je da znamo sta osecamo i zasto. Mnogi konflikti se izbegavaju u samom zacetku, a resenje uvek bude dobitna kombinacija za sve strane u konfliktu. I sreca je istinska, ako znamo da je osecamo, ako znamo zasto je osecamo i ako znamo da je proizvedemo u svakom trenutku kada nam je potrebna. Zelimo srecu? Ucinimo nesto za nama dragu osobu, na primer, i radujmo se sa njom! Eto, tako je jednostavno!

    ОдговориИзбриши
  7. Slažem se, ja sam odlucila da cu biti srecna I od tog dana sam srecna :) svaki dan pomislim na srecne momente I situacije koje su me radovale i zasmejavale ..

    ОдговориИзбриши
  8. Ovo sa dnevnikom radovanja je sjajna stvar, ja sam ga odmah započeo

    ОдговориИзбриши
  9. Čak i namešten "veštački" osmeh unosi dozu radosti. Svako jutro osmeh na lice...

    ОдговориИзбриши

Ako vam se svideo ovaj tekst slobodno ga podelite sa prijateljima :)